راهنمای نصب بوش سیلندر تر در موتورهای دیزل چگونه است؟

install-cylinder-liner-2020

 گام اول:

محل نشیمن بوش ها بر روی بدنه سیلندر ( سکو ) را تمیز کنید هیچگونه پلیسه بر روی سطح سکو وجود نداشته باشد نشست سکو را با یک ساعت اندیکاتور بررسی کنید.

 گام دوم:

محل اتصال بوش با بدنه را در بدنه موتور اندازه گیری کنید و از دوپهن نبودن و یا بزرگ بودن آن اطمینان حاصل کنید در صورتی که بدنه برای اصلاح به ماشینکاری ارسال شده است حتما محل های نشیمن را کنترل کنید تا در رنج مجاز باشند .

 گام سوم:

ارتفاع سکو در محل نشیمن بوش را کنترل کنید و در صورت تراشکاری سکو حتما نیاز به شیم گذاری را بررسی کنید دقت کنید حتما گوشه های سکو پخ داشته باشند.

گام چهارم:

محل نشیمن اورینگ ها در بدنه را بازرسی کنید در صورت هرگونه جرم گرفتگی با یک سمباده نرم و یا فرچه فلزی جرم زدایی کنید اینکار به آب بندی مناسب اورینگ ها کمک میکند.

 گام پنجم:

درصورتی که اورینگ ها بر روی بدنه موتور نصب می شوند داخل شیار های اورینگ را تمیزکاری کنید تا از اعمال فشار مضاعف به دیواره بوش و دوپهن شدن ان جلوگیری شود.

 گام ششم:

قبل از خارج کردن بوش ها از جعبه شماره اصالت کالا ( مندرج برروی برچسب کالا ) را به شماره مندرج بر روی برچسب کالا ارسال نمایید و منتظر تایید پیامکی اصالت کالا باشید.

 گام هفتم:

بوش ها را ازجعبه خارج کنید و از لحاظ ظاهرا بازرسی کنید در صورت وجود هرگونه زنگ زدگی ، ترک ، لب پریدگی ، خراش داخل بوش و یا پلیسه در محل نصب اورینگ ها محصول را مرجوع نمایید.

 گام هشتم:

با یک ساعت اندازه گیری کالیبره شده قطر و دوپهنی بوش ها را در ابتدا و وسط و انتهای بوش ها اندازه گیری کنید و نسبت به سایز بودن بوش ها اطمینان حاصل کنید.

 گام نهم:

از هرگونه سمباده زنی نرم و یا خشن به سطح داخلی بوش ها خودداری کنید هرگونه تغییر در بوش ، محصول را از گارانتی خارج خواهد کرد.

 گام دهم:

اورینگ ها را باز و از لحاظ ظاهری چک کنید سپس با روغن موجود در جعبه اورینگ ها آغشته کرده و در محل نصب کنید.

 گام یازدهم:

بوش ها را با دست جا بزنید و در صورت نیاز به اعمال فشار با ابزار مخصوص بدون اعمال هیچگونه ضربه ای بوش را برروی سکو قرار دهید. در صورتی که بوش با اعمال فشار نرمال در محل خود مستقر نشد بوش را به آرامی خارج و دلیل را بررسی کنید برای اینکار می توانید محل اتصال بوش و بدنه در هر دو محل جهت اطمینان با ساعت و میکرومتر اندازه گیری نمایید.

 گام دوازدهم:

در صورت نیاز به شیم گذاری در محل سکو زیر نشیمن بوش ها حتما پس از جازنی بوش ها بیرون زدگی بوش ها از سطح بدنه را بررسی نمایید تا در رنج مجاز باشد.

 گام سیزدهم:

بوش ها را بعد از نصب کامل با ساعت اندازه گیری نمایید نباید هیچ تغییر محسوسی در اندازه و دوپهنی بوش ها مشاهده شود در صورت تغییر اورینگها و محل نشیمن اورینگ ها را بررسی کنید ادامه کار بدون توجه به این موضوع باعث روغن سوزی و یا گیرپاچ پیستون داخل سیلندر خواهد شد.

 گام چهاردهم:

برای بستن سرسیلندر حتما از ترکمتر استفاده کنید و از اعمال فشار بیشتر در بستن پیچ ها خودداری کنید اینکار باعث گرد بر شدن سر بوش ها و منجربه اختلاط اب و روغن خواهد شد.

انواع بوش سیلندر گروه صنعتی قائم در گروه های محصولی مختلف را در لینک زیر مشاهده نمایید:

محصولات بوش پیستون قائم